
Heerlijke producten
Met de foundation van IT Cosmetics geef je je huid een mooie warme glow. Deze producten gebruik ik elke dag en ik vind ze super fijn. De foundation is niet te dik, er zit een soort moisterizer in en is daarnaast ondersteund met faktor 50 (ik ga sowieso niet de deur uit zonder faktor). De CC-crème is verrijkt met gehydrolyseerd collageen, hyaluronzuur, niacinamide, peptiden, vitamines en antioxidanten. Ik heb een vrij droge huid maar met deze producten krijg je geen cake effect.
De bye bye undereye gebruik ik onder mijn ogen, ik dep het onder mijn oog met mijn vingers en op het ooglid. Ook dit product bevat een soort vocht of creme waardoor je geen droge rimpels kriijgt. Op dit moment ben ik met vakantie op Anguilla (het is hier echt te heet voor make-up) maar zodra ik thuis ben beloof ik een tutorial te mken waar ik deze producten laat zien.
Believe IT
IT Cosmetics, CC+ Cream
IT Cosmetics, Bye Bye Under Eye
enormeHet verhaal achter IT cosmetics
IT cosmetics is opgericht door Jamie Kern Lima, een vrouw met een probleem huid. IT cosmetics heb ik ontdekt via een podcast van Saharah Rose, haar podcast heet ‘Highest Self Podcast’ en gaat over spiritualiteit maar ook over mooie natuurlijke producten. In deze Podcast hoorde ik een interview met Jamie Kern Lima, een enthousiaste, inspirerende vrouw met een uniekje visie en enorm veel doorzettingsvermogen.
De Inspirerende Reis van Jamie Kern, Oprichtster van IT Cosmetics
Jamie Kern Lima, is een inspirerende ondernemer die met haar verhaal en merk de industrie heeft veranderd. Haar reis van bescheiden begin tot het creëren van een wereldwijd erkend cosmeticamerk laat zien hoe vastberadenheid en geloof in jezelf kunnen leiden tot buitengewone resultaten.
Haar achtergrond
Jamie Kern Lima had een niet-traditionele achtergrond in de beautywereld. Voordat ze IT Cosmetics oprichtte, was ze een nieuwslezeres en journaliste in Amerika. Haar verhaal begon toen ze op een dag een live-uitzending had en worstelde met haar eigen huidproblemen. Het was het moment waarop ze besefte dat de meeste cosmetische producten niet voldoen aan de behoeften van vrouwen met huidproblemen, zoals roodheid en rosacea. Zelf verlangde ze naar een mooie gezonde glow, zonder roodheid.
De Geboorte van IT Cosmetics
Gedreven door haar eigen ervaring en de wens om vrouwen overal te helpen zich mooi en zelfverzekerd te voelen, besloot Jamie om IT Cosmetics op te richten. “IT” staat voor “Innovative Technology”, en dit weerspiegelt het streven van het merk om cutting-edge technologie te combineren met hoogwaardige ingrediënten om effectieve en inclusieve cosmetica te creëren.
Het was niet eenvoudig om het merk van de grond te krijgen. Jamie stond voor talloze uitdagingen, waaronder financiële tegenslagen en het overwinnen van twijfels van anderen. Veel investeerders waren aanvankelijk terughoudend om te geloven in het potentieel van IT Cosmetics, maar Jamie liet zich niet ontmoedigen. Ze bleef volhouden en werkte hard om haar droom te realiseren. Er was een moment dat ze een lening had genomen op haar huis, en dat was letterlijk erop of eronder. Jamie was namelijk uitgenodigd door een Amerikaans tv programma waar ze IT Cosmetics zou introduceren. Als het publiek tjdens de presentatie enthousiast zou zijn en volop de producten zou kopen dan zou Jamie in de live uitzending blijven. Zouden de mensen niet kopen dan werden ze uit de uitzending gehaald. Voor deze uitzending moest Jamie een grote voorraad producten achter de hand hebben, voor het geval het zou aanslaan, vandaar dus die riscante lening. Gelukkig ging het goed en werd het een MEGA succes. Daarna gingen alle deuren open, mensen die nooit met haar wilden werken wilden dat nu wel en IT cosmetics werd een succes.
De Kracht van Authenticiteit
Een van de grootste redenen achter het succes van IT Cosmetics is de nadruk op authenticiteit. Jamie begreep dat veel vrouwen zich niet vertegenwoordigd voelden in de traditionele schoonheidsstandaarden die door de industrie werden gepromoot. Daarom zette ze in op inclusiviteit en creëerde ze producten die geschikt waren voor verschillende huidtinten en -typen. Haar eigen verhaal en openheid over haar huidproblemen maakten haar een geloofwaardige stem en verbonden haar met haar klanten op een dieper niveau.
Empowerment
Naarmate IT Cosmetics groeide, bleef Jamie zich inzetten voor het idee van schoonheid als kracht. Ze lanceerde de “IT’s Your Beauty” campagne, die vrouwen aanmoedigde om hun eigen unieke schoonheid te vieren in plaats van te voldoen aan rigide normen. Haar inzet voor zelfvertrouwen en empowerment heeft het merk geholpen een loyale gemeenschap van klanten op te bouwen.
Een Inspiratie voor Ondernemers
Jamie’s reis van presentatrice tot oprichtster van een baanbrekend cosmeticamerk is een inspiratie voor ondernemers overal ter wereld. Haar vastberadenheid, authenticiteit en toewijding aan het creëren van producten die echt het leven van mensen verbeteren, hebben haar tot een rolmodel gemaakt in zowel de beauty-industrie als daarbuiten. IT Cosmetics blijft groeien en floreerde onder haar visie, en Jamie’s verhaal herinnert ons eraan dat soms de meest onverwachte paden kunnen leiden tot de meest buitengewone successen.
Jamie heeft in 2019 IT Cosmetics verkocht voor maar liefst $1.2 biljoen aan L’Oreal en staat in de Forbes lijst van  “America’s Richest Self-Made Women”
Je kunt het bizonder verhaal van Jamie nalezen in haar boek: Believe IT: ‘How to go from Underestimtes to unstoppable’. Ik heb hierboven een link toegevoegd.
Ik vond het een enorm inspirerend verhaal, helaas kan ik deze aflevering niet terug vinden. Ik wel 2 andere interviews met haar gevonden die hieronder in de linkjes staan:
Veel plezier, Anouska (laat je me weten wanneer je blij bent met je mooie glow?)
* In deze post staan linkjes naar affiliate producten. dat betekent dat ik een klein bedrag ontvang wanneer jij een aankoop doet. De prijs blijft voor jou hetzelfde.